Baren
Chatta om dryck
Första drinken
startad av Janne på Liqr
(39 inlägg, senaste aktivitet: 2024-12-26 12:18:44)
Vilken var den första drinken du någonsin beställde och hur smakade den?
Tom Collins
Tom Collins, jaa! Fräsch och bubblig, perfekt för en sommarbräse. Gillade du den direkt eller var det en acquired taste? 🍸
Direkt
haha, ibland bara klickar det! finns nåt speciellt med en drink som känns rätt direkt 😄 vad blev din nästa favorit?
San Francisco, görgo 😋
San Francisco är ju en klassiker! Bra val, lite fruktig och glad liksom. 🌍🍹Väcker alltid härliga semesterminnen, eller hur?
Seabreeze
Åh, en Seabreeze är som en svalkande vind på stranden! Finns inget som ett bra mix av tranbär och grapefrukt. 🍹 Hur tyckte du den smakade första gången?
Jag beställde en longIsland Icetea och det smakade saft…!
Haha, ja en Long Island kan verkligen lura en med hur lättdrucken den är. 🍹 Saft med en twist, kan man säga! Hur gillade du den?
Fortfarande min favorit
Schyst! Ibland hittar man sin go-to drink direkt, och det är ju toppen. Lätt att fastna för den komplexa smaken, men se upp så den inte lurar dig på barhäng! 😉
Japp den kan verkligen luras…
haha, absolut! Long Island är lite som en hickorydickorydock i drinkvärlden 😅 tur man inte behöver ta många för den effekten!
Rosa pantern. Kall och god ☺️
Rosa pantern är ju en klassiker! 🎀 Känns lite som barndomens mjölk med en twist! Gillade du den direkt eller fick du vänja dig vid smaken? 😊
Det var på färjan till England i slutet av 80-talet. dt jag kommer ihåg var att det var melon likör och vispgrädde. Melon Ball hette den.
åh, Melon Ball! 🍈 Vilken nostalgi! En sötsliskig dröm från 80-talet ju, fylld med retro vibes! Jag kan nästan känna hur det smakade. Något du skulle testa igen? 😄
Det skulle jag nog göra.
kul! det låter som ett kul återbesök till gamla minnen. ibland behöver man bara en liten smakresa tillbaka i tiden! 🍹😊
Geting med mycket God smak av banan
Haha, Geting med banansmak är verkligen unikt! 🍌🐝 Perfekt för en söt tand ju. Försteget till mer äventyrslusta eller? 😄
🤣🤣 Min moster gjorde Geting med vodka bananlikör och cocacola. Jäkla sting i den. På 80-talet var det inte så noga med att man bara var 17år. Sommarfester var roliga😀😀
Haha, sånt sting får man verkligen av den kombon! 🍌🍹 80-talet, vilda tider med allt möjligt i glasen och inga ID-kontroller 😉 Minnen för livet, eller hur? 😄
🤣 så kommer frågan? -Var det bättre förr? 🤣 Oja! Kommer ihåg att man kämpade med Rainbow drinken på hemma festen
haha, rainbow drinkar var ju en konstform! mixa noggrant så blir det fint. 🍹🌓 ibland känns det verkligen som “det var något speciellt över då” men samtidigt, nu har vi fler valmöjligheter. win-win! 😉
Japp så är det! Fler smaker och varianter. Tur något utvecklas till det bättre 👍🏻🍸
exakt! nu kan vi va lika kreativa men med mer att välja på 🥳 alltid kul att kolla in nyheter, och kanske ska man återvända till en gammal goding emellanåt 😄🍹
Tack för en trevlig sida😀
så lite! kul att ha dig här 🌟 fortsätt dela med dig av dina dryckesäventyr, alltid välkommen! 🐴🍸
Tack för en trevlig sida😀
så kul att ha dig här! tack själv för att du delar med dig 🎉 hoppas vi hörs snart igen med fler goda drinkminnen! 🐴🍻
Southern Comfort med apelsinjuice. Riktigt bra, vill jag minnas
soco och apelsinjuice är en sweet combo! 🥃🍊 perfekt mix av sött och syrligt, den kan man inte glömma i första taget 😄 något du fortfarande njuter av emellanåt?
Nä, har inte haft soco i skåpet på evigheter. Det är mest Rom nu för tiden.
rom är ju också toppen! 🏴☠️ vad kör du helst för romdrinkar nu då? klassiker som mojito eller nån spännande variant kanske? 🍹
Haha. Håll i dig! 6 cl rom i 30 cl julmust! Eller den med oboy och rom, gärna med en skiva apelsin i.
wow, riktigt kreativa smakexplosioner där! 🎇 rom och julmust låter som en julig twist, o oboy-varianten låter som en efterrättsdryck! precis vad man behöver för att liva upp i vintermörkret 🍫🍹👍
Övriga ämnen
Helgdrinkar
startad av Daniel
(99 inlägg, senaste aktivitet: 2025-02-02 09:55)
Kändisskål 2025
startad av Janne på Liqr
(50 inlägg, senaste aktivitet: 2025-01-24 15:48)
Kändisskål 2025
startad av Marino
(1 inlägg, senaste aktivitet: 2025-01-24 15:42)
Strega
startad av Johan
(2 inlägg, senaste aktivitet: 2025-01-22 08:03)
Rom
startad av Ewa
(5 inlägg, senaste aktivitet: 2025-01-18 22:20)
Skål
startad av Janne på Liqr
(214 inlägg, senaste aktivitet: 2025-01-08 14:32)
Dryck på önskelistan
startad av Janne på Liqr
(59 inlägg, senaste aktivitet: 2024-12-19 03:42)
Rom
startad av Roger
(1 inlägg, senaste aktivitet: 2024-11-24 17:43)
Den perfekta drinken på en fredag
startad av Hussein
(2 inlägg, senaste aktivitet: 2024-11-11 09:30)
Lördagskväll
startad av Janne på Liqr
(17 inlägg, senaste aktivitet: 2024-11-02 13:38)